«ЗАСОБИ ВТОРИННОЇ НОМІНАЦІЇ У МЕДІЙНИХ ТЕКСТАХ ПОЛІТИЧНОГО СПРЯМУВАННЯ»

Викладач: Зайцева Вікторія В'ячеславівна
Рік видання: 2024
Автор: Ткаченко Євген Андрійович
Спеціалізація:

035.01 Філологія (українська мова та література)

Опис:
Кваліфікаційна робота: 71 с., 66 позицій списку використаної літератури, 2 джерела фактичного матеріалу, 2 додатки. Об’єкт дослідження: мова сучасних українськомовних засобів масовоїінформації. Мета роботи: розглянути специфіку вживання явищ вторинної номінації всучасному українськомовному інформаційному інтернет-просторі: засобивторинної номінації, типи перенесень, функції, специфічні риси мас-медійного стилю; типи метафоричних трансформацій у сучасних ЗМІ, типи метонімічних зсувів, типи синекдохи. Одержані висновки та їхня новизна: вторинна номінація здебільшого має комунікативну направленість, тобто кожна взаємодія та її продукт – це повноцінне висловлювання. Здійснений аналіз засвідчує те, що метафора, метонімія та синекдоха виконують цілу низку функцій у мас-медійних текстах ЗМІ. Вони відіграють вагому роль у насичені мас-медійних текстів емоційністю й виразністю. Ці тропи слугують засобом впливу на свідомість реципієнта, засобом маніпуляції та засобом згорнення смислів у коротке виразне повідомлення – лаконічність. Рекомендації щодо використання результатів роботи: матеріали дослідження можна застосувати на уроках української мови в загальноосвітній середній школі, під час опанування курсів з лексикології, семасіології, ономастики під час викладання на філологічних факультетах вищих навчальних закладів, а також на факультетах журналістики. Зібраний і систематизований матеріал можна використовувати для подальшої розробки цього питання. Ключові слова: метафора, метонімія, синекдоха, публіцистичний стиль, мова ЗМІ, вторинна номінація.