Методичні засади інклюзії у закладах дошкільної освіти

Опис:
У навчальному посібнику розкриваються концептуальні засади організації інклюзивної моделі освіти дітей з особливими освітніми потребами у закладах дошкільної освіти. Дається загальна психолого-педагогічна характеристика дітей з різними нозологіями. Наведено описання психологічно комфортного та безпечного середовища як умови підвищення якості життя дитини. Розкрито організацію освітнього середовища при інклюзивному підході, описано моделі інклюзії у закладах дошкільної освіти, відповідні універсальні методи та прийоми роботи із дітьми. Особливу увагу приділено інклюзії у фізичному розвитку дошкільників з особливими освітніми потребами. Розглянуто специфіку сумісної освітньої діяльності педагога та дітей, а також варіанти взаємодії педагогів і батьків вихованців в умовах інклюзивної освіти. Окремо розглянуто питання інклюзивної компетентності педагога дошкільної освіти в сучасних умовах. Ознайомлення з практичними прикладами дозволить студентам та молодим спеціалістам набути професійної компетентності щодо діяльності педагога дошкільної освіти, розширить уявлення про організацію професійної діяльності вихователя, що буде сприяти розвитку окремих фахових компетентностей. Посібник адресовано студентам, практичним працівникам у сфері дошкільної освіти та батькам дітей, зацікавленим у професійно-особистісному саморозвитку.